Regulamentul de
Organizare şi Funcţionare al
Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art.1 Sindicatul Cadrelor Militare
Disponibilizate, denumit în continuare SCMD,
este o organizaţie cu personalitate juridică, apolitică și nonprofit,
constituită în temeiul Legii Sindicatelor nr. 54 din 24 ianuarie 2003, care
reuneşte, fără discriminare, pe baza liberului consimţământ, cadre militare în
rezervă, disponibilizate
conform O.G. nr. 7/1998 dar si a altor acte normative conjucturale, în retragere, indiferent de structura sistemului naţional de
apărare, siguranţă şi ordine publică din care provin şi care aderă la
Statutul, scopul şi obiectivele Sindicatului.
Art.2 Regulamentul de Organizare și
Funcționare, denumit în continuare ROF,
reprezintă un document de reglementare a activităţii Sindicatului, prevederile sale fiind obligatorii
pentru toţi membrii acestuia.
CAPITOLUL II
Organizarea și
conducerea Sindicatului.
Atribuţiile funcţionale
ale organelor de conducere.
Art.3 Sindicatul este organizat, in funcţie de
scopul şi obiectivele statutare, astfel:
(1)
la nivel central: Comitetul
Director; Biroul Operativ; Comisia de Cenzori, Secretariatul General şi
colectivele de specialitate (Departamente) pe domenii de activitate.
(2)
la nivel teritorial: filiale, birouri
operative ale filialelor, compartimente sau responsabili pe domenii de
activitate.
Art.4. Organele de
conducere şi control ale SCMD sunt:
4.1. Organele
Centrale de Conducere
a)
Consiliul Naţional al Reprezentanților– organul suprem de
conducere,
b)
Comitetul Director
c)
Biroul Operativ
d)
Preşedintele Sindicatului
4.2. Organele
Teritoriale de Conducere
a) Adunarea generală a filialei teritoriale
b) Biroul operativ teritorial
c) Presedintele filialei
4.3. Organ
Central de Control
a)
Comisia de cenzori
CONSILIUL NAŢIONAL AL
REPREZENTANŢILOR
Art.5. (1) Consiliul
Naţional al Reprezentanţilor, denumit în
continuare CNR, este organul suprem de conducere al Sindicatului, constituit din:
a)
membrii Comitetului Director;
b)
membrii fondatori;
c)
preşedinţii filialelor teritoriale.
(2) CNR se intruneste
odata pe an in sesiune ordinara si in sesiuni extraordinare ori de cate ori
este nevoie la cererea Comitetului Director sau a unei treimi din membrii CNR
existenti la data convocarii, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii
cererii.
(3) În îndeplinirea
atribuţiunilor prevăzute de Statut şi ROF, CNR emite Hotărâri.
Art.6 Documentele care urmează a fi discutate la CNR,
inclusiv listele cu candidaturile depuse pentru Comitetul Director, odata la 5
ani, trebuie prezentate, de către Secretarul General, Comitetului Director, cu
cel puţin 30 de zile înainte de deschiderea lucrărilor CNR.
Art.7 Convocarea CNR trebuie notificată
membrilor, împreună cu ordinea de zi, cu cel puţin 15 zile înainte de începerea
lucrărilor.
Art.8. (1) CNR este legal
constituit dacă la şedinţă participă jumătate plus unul din numărul total al
membrilor, hotărârile adoptându-se numai în cazul unei majorităţi de 2/3 din cei prezenţi.
(2) Fac
exceptie de la prevederile alin. (1) situatiile privind dizolvarea SCMD,
modificarea Statutului, revocarea sau excluderea individuala ori colectiva a
membrilor organelor de conducere si control centrale, cand trebuie sa fie
prezenti minimum 2/3 din membrii CNR, votul fiind unanim.
Art.9 La lucrările CNR pot participa, ca
invitati, fără drept de vot, membrii onorifici ai SCMD, membrii Comisiei de
Cenzori, alți membri de sindicat, precum şi reprezentanţi ai mass-media și
societății civile, etc.
Art.10 Conducerea lucrărilor CNR este asigurată
de preşedintele Sindicatului, împreună cu un prezidiu format din membrii
raportori ai Comitetului Director.
Art.11 CNR are următoarele atribuţii:
a)
aprobă ordinea de zi şi problemele de procedură;
b)
odata la 5 ani constituie şi validează componenţa numerică şi
nominală a Comitetului Director, a
Preşedintelui şi a Secretarului General;
c)
stabileşte obiectivele şi strategia Sindicatului pentru perioada
următoare;
d)
hotărăşte asupra petiţiilor, apelurilor şi propunerilor ce-i sunt
adresate;
e)
hotărăşte asupra afilierii Sindicatului la organizaţii de profil
pe plan intern şi internaţional;
f)
aprobă schimbarea sediului Sindicatului;
g)
aprobă nivelul cotizaţiilor pentru organizaţia internaţională la
care este afiliat;
h)
analizează şi hotărăşte asupra activităţii desfăşurate de
Comitetul Director şi Comisia de Cenzori;
i)
aprobă şi modifică Statutul şi ROF-ul;
j)
validează autoexcluderea membrilor și hotărăște excluderea ca
sancțiune disciplinară;
k)
numeşte şi revocă membrii Comitetului Director şi ai Comisiei de Cenzori
in conditiile prevazute de Statut;
l)
alege membrii Comisiei de Cenzori și validează președintele
Comisiei de Cenzori și înlocuitorul de drept al acestuia în caz de vacantare a
postului;
m) hotărăşte asupra
măsurilor de verificare privind activitatea şi gestiunea organelor de
conducere, administrare şi control;
n)
aprobă bugetul de venituri şi cheltuieli al Sindicatului si
mandateaza Comitetul Director in acest sens, intre sesiuni;
o)
hotărăşte asupra cuantumului cotizaţiei ce se achită de membrii
Sindicatului;
p)
hotărăşte asupra oportunitatii propunerilor privind plata unor indemnizaţii
membrilor Comitetului Director si ai Comisiei de Cenzori;
q)
adoptă hotărâri cu privire la înfiinţarea sau participarea la
capitalul social al unor societăţi comerciale care să asigure fondurile necesare
funcţionarii şi îndeplinirii scopului Sindicatului;
r) examinează propunerile
prezentate de membrii de sindicat CNR şi decide cu privire la rezolvarea
acestora;
s) hotărăşte dizolvarea
Sindicatului şi adoptă orice alte hotărâri care,
conform Statutului şi legislaţiei în
vigoare, sunt de competenţa exclusivă a CNR;
t)
numește cu mandat, pe timp de un an, o comisie de soluționare a
contestațiilor la
deciziile de sancționare.
COMITETUL DIRECTOR
Art.12 (1) Comitetul Director,
denumit in continuare CD, este compus din Preşedintele Sindicatului, Secretarul
General şi un număr impar de vicepreşedinţi.
(2) Funcţia de Preşedinte al CD este asigurată de
către Preşedintele Sindicatului.
(3) Membrii fondatori, in
perioada dintre mandatele CD au dreptul să decidă completarea acestuia cu noi membri, conform
Statutului.
Art.13 (1) CD este organul de
conducere al Sindicatului în intervalul dintre două ședințe ale CNR, lucrările
sale desfăşurându-se, cel puţin o dată
pe lună sau ori de câte ori este necesar.
(2) Convocarea se face în scris sau telefonic, de
către Secretarul General, cu cel
puţin 5 zile
înainte de data întrunirii.
(3) CD este statutar întrunit cu participarea a cel puţin
jumătate plus unu din membri.
(4) În îndeplinirea atribuţiunilor prevăzute de statut şi
regulament, CD emite Decizii.
(5) Deciziile CD se adoptă cu majoritatea absolută a celor
prezenţi.
Art.14 Şedinţele CD sunt conduse de Preşedintele
Sindicatului, iar în lipsa acestuia de Secretarul General sau un vicepresedinte
desemnat.
Art.15 La şedinţele CD pot fi invitaţi preşedinţi
de filiale, preşedintele Comisiei de Cenzori, alte persoane.
Art.16 Şedinţele CD sunt
consemnate într-un proces verbal, de către o persoană din cadrul Secretariatului
General care participă, permanent, la aceste şedinţe. Procesul-verbal al
sedinței Comitetului Dirtector se semnează de toti membrii participanti în cel
mult 5 zile de la data sedintei.
Art.17 CD are următoarele atribuţii:
a)
conduce activitatea Sindicatului pentru ducerea la îndeplinire a
hotărârilor luate de CNR;
b)
elaborează proiecte de politici şi strategii ale Sindicatului;
c)
aprobă investiţiile Sindicatului şi acţiunile promovate;
d)
aprobă statul de funcţii şi nivelul de salarizare al angajaţilor.
Nivelul de salarizare al angajatului, se va stabili in procent negociabil care sa
nu depaseasca salariul mediu brut pe economie;
e)
aprobă instrucțiunile de organizare și funcționare privind
componenţa numerică și nominală, precum și atribuțiile colectivelor de
specialitate de la nivel central și le actualizează periodic;
f)
adoptă ordinea de zi şi regulile de procedură privind desfăşurarea
şedinţelor CD;
g)
asigură întocmirea bilanţului şi, in baza mandatului CNR aproba
bugetul de venituri şi cheltuieli al Sindicatului;
h)
urmăreşte executia bugetului Sindicatului, verifică oportunitatea
si asigura legalitatea cheltuielilor şi a plăţilor angajate de sindicat conform
bugetului;
i)
coordonează, monitorizează şi controlează întreaga activitate a
structurilor Sindicatului;
j)
înfiinţează, organizează și dizolvă filiale ale Sindicatului;
k)
decide acordarea de ajutoare, stimulente bănești, indemnizații de
colaborare și cota-parte pentru afilierea Sindicatului la organizații interne
și externe, precum și finanțarea activităților organizatorice, sociale,
culturale, artistice, sportive și de altă natură;
l)
hotărăște suspendarea din funcție a membrilor CD în cvorumul și
majoritatea prevăzute de Statut și propune revocarea acestora de către CNR;
m)
aplică sancțiuni conform prevederilor statutare;
n)
aprobă instucțiunile de emitere, primire, înregistrare și arhivare
a documentelor;
o)
stabilește anual o comisie de disciplină pentru efectuarea
cercetării faptelor considerate abateri disciplinare.
Art.18 În caz de vacantare a
tuturor funcțiilor din Biroul Operativ Teritorial sau de nefuncționalitate a
filialei ori a Biroului Operativ Teritorial, CD convoacă în termen de 10 zile
de la data apariției situației ca atare, Adunarea Generală a filialei pentru
alegerea altor organe de conducere.
BIROUL OPERATIV
Art.19 (1) Biroul
Operativ este organul care coordonează activitatea curentă a Sindicatului,
în intervalul dintre şedinţele CD şi este format din Preşedintele şi Secretarul
General al Sindicatului.
(2) În exercitarea atribuţiilor proprii, Biroul
Operativ stabilește măsuri.
Art.20 Biroul Operativ are următoarele atribuţii:
a)
organizează şi supervizează activitatea Sindicatului pentru
realizarea, în bune condiţii, a hotărârilor CNR și a deciziilor CD;
b)
coordonează activitatea birourilor operative teritoriale;
c)
suspendă activitatea birourilor operative teritoriale, în situaţia
apariţiei unor disfuncţionalităţi majore în
activitatea acestora, luând, după caz, următoarele măsuri:
c.1. - dispune verificarea
activităţii birourilor operative suspendate;
c.2. - hotărăşte asupra
conducerii curente a filialei;
c.3. - propune CD măsura mentinerii
suspendării, organizării de noi alegeri, sau reluarea activităţii biroului
operativ suspendat.
d)
urmăreşte execuția bugetului şi verifică oportunitatea
cheltuielilor şi a plăţilor angajate;
e)
planifică data și ordinea de zi a ședințelor CD;
f)
organizează, la nivel central, continuitatea conducerii;
g)
coordonează activitatea Secretariatului General al Sindicatului.
PREŞEDINTELE SINDICATULUI
Art.21 (1) Preşedintele reprezintă
Sindicatul, potrivit mandatului încredinţat de CNR, şi asigură
conducerea organizaţiei la nivel naţional fiind responsabil de buna organizare
şi funcţionare a acesteia.
(2) Președintele
Sindicatului este și președintele CD.
Art.22 (1) Preşedintele este ales
prin vot secret de CNR pentru o perioadă de 5 ani, din rândul membrilor de
sindicat.
(2)
Persoana
care candidează la această funcţie trebuie să îndeplinească condiţiile
prevăzute de legislatia specifica.
(3) În caz de vacantare a
funcţiei de preşedinte, funcţia acestuia se preia de Secretarul General, până
la organizarea, în termen de 45 de zile, de noi alegeri în cadrul CNR.
Art.23 Preşedintele are
următoarele atribuţii:
a)
reprezintă interesele membrilor de sindicat în toate
împrejurările;
b)
urmăreşte şi impune respectarea Statutului şi ROF-ului de către
toţi membrii de sindicat;
c)
prezidează şedinţele CD şi ale CNR;
d)
asigură aplicarea hotărârilor CNR şi deciziile CD, precum şi
ale măsurilor stabilite de Biroul Operativ;
e)
coordonează activitatea de elaborare a proiectelor de politici şi
strategii ale Sindicatului si de verificare a modului de indeplinire;
f)
delegă competenţele prevăzute de
statut și regulament;
g)
răspunde de activitatea economico-financiară si de organizarea
contabilitatii Sindicatului şi asigura efectuarea in conditii legale a cheltuielilor stabilite prin bugetul anual al Sindicatului;
h)
numește anual, prin decizie,
o comisie de disciplină stabilită de CD pentru efectuarea cercetării faptelor
considerate abateri disciplinare și desemnează persoana din cadrul Secretariatului
General care asigură lucrările de secretariat ale acestei comisii;
i)
semnează corespondenţa oficială a Sindicatului;
j)
dispune măsuri corespunzătoare pentru ducerea la îndeplinire a
activităților curente ale Sindicatului;
k)
poate mandata atribuții Secretarului General sau vicepreședinților
Sindicatului;
l)
îndeplinește orice alte sarcini
pentru realizarea obiectivelor prevăzute de Statut.
Art.24 În exercitarea atribuţiilor proprii, Preşedintele
Sindicatului emite decizii în aplicarea hotărârilor CNR si a deciziilor CD
precum și pentru coordonarea și îndeplinirea activităților Sindicatului.
Art.25 (1) Secretarul
General face parte din Biroul Operativ şi asigură, alături de preşedinte,
buna funcţionare a activităţii organelor şi structurilor de conducere ale
Sindicatului.
(2) Preia prerogativele preşedintelui
când acesta își anunță indisponibilitatea prezenței.
Art.26 (1) Secretarul General este
ales prin vot secret de CNR, pentru o perioadă de 5 ani, din rândul membrilor
de sindicat.
(2)Persoana care candidează
la această funcţie trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de legislatia
specifica.
(3) În caz de vacantare a
funcţiei de Secretar General, funcţia acestuia se preia de unul din
vicepreşedinţi, desemnat de CD, până la organizarea statutara de noi alegeri, în
cadrul CNR.
Art.27 Secretarul General are următoarele atribuţii:
a)
asigură funcţionarea tuturor componentelor structurii
organizatorice şi urmăreşte respectarea Statutului, a ROF-ului, a deciziilor CD;
b)
Coordoneaza si raspunde de activitatea economico-financiara a SCMD
prezentand lunar CD un raport scris privind situaţia financiară pe categorii de
venituri si cheltuieli;
c)
verifică actualizarea evidenţei membrilor Sindicatului;
d)
întocmește proiectul bugetului de venituri și cheltuieli pe care
îl supune spre avizare CD și spre aprobare CNR.
Art.28 (1) Vicepresedintii fac parte din CD, asigura coordonarea zonala a activitatii
filialelor teritoriale si de specialitate in conducerea la nivel central si il sprijina
pe presedinte, la solicitarea acestuia, in cazul in care secretarul general
este indisponibil.
(2) Vicepreşedinţii Sindicatului
sunt aleşi prin vot secret de CNR, pentru o perioadă de 5 ani, din rândul
membrilor de sindicat, sau cu statut de interimat, in perioadele dintre
alegeri, de catre membrii fondatori, conform prevederilor statutare.
(3) Numărul de
vicepreședinți este impar și se stabilește statutar.
(4) Persoana care candidează
la această funcţie trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de legislatia
specifica.
Art.29 Vicepreşedinţii au următoarele atribuţii:
a)
coordonează activitatea sindicală în zona teritorială de
responsabilitate;
b)
menţin o comunicare permanentă cu structurile teritoriale pentru
rezolvarea problemelor de interes general ale membrilor de sindicat;
c)
controlează modul în care membrii de sindicat și filialele
teritoriale respectă și îndeplinesc prevederile statutului și regulamentului;
d)
indruma activitatea colectivelor de specialitate (departamente)
ale Sindicatului repartizate spre coordonare de catre CD, pe care il informeaza
lunar asupra activitatilor desfasurate.
Art.30. Vicepreședintii
desemnati pentru a prelua atribuțiile în lipsa Președintelui Sindicatului sau a
Secretarului General, sunt stabiliti de CD.
Art.31. Vicepreședinții răspund
în fața CD de rezolvarea activităților potrivit atribuțiilor sau a unor acțiuni
încredințate spre coordonare sau executare directă.
ADUNAREA GENERALĂ A
FILIALEI TERITORIALE
Art.32 (1) Adunarea
Generală a filialei teritoriale denumită în continuare Adunare Generală, este
organul colectiv de conducere al filialei ce reuneşte membrii de sindicat din
zona administrativă de care aparţin.
(2) Adunarea Generală se
convoacă anual, în ședință ordinară sau ori de câte ori este nevoie în ședințe
extraordinare.
(3) Adunarea Generală este
legal constituită în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din totalul
membrilor săi şi adoptă hotărâri cu majoritate absolută.
Dacă la ședință nu se întrunește cvorumul menționat, se convoaca o noua adunare
generala care este legal constituită indiferent de numărul membrilor prezenți,
hotărârile urmând a fi luate cu majoritatea simplă a celor prezenți.
Art.33. (1) Convocarea Adunării Generale trebuie notificată
membrilor, împreună cu ordinea de zi, data și locul de desfășurare, cu cel
puţin 15 zile înainte de începerea lucrărilor.
(2) Convocarea
se face în mod obligatoriu pe pagina de internet a filialei, precum și
prin alte modalități de anunțare: telefon, SMS, e-mail, scrisori, etc.
(3) Sedinta extraordinara se convoaca de
catre Biroul Operativ al filialei la initiativa acestuia sau la cererea a 1/3
din numarul total al membrilor filialei prin tabel semnat si depus de catre
initiatori la Biroul Operativ.
Art.34. (1) Desfășurarea Adunării Generale se consemnează într-un
proces verbal în care se menționează obligatoriu numărul celor prezenți și modul de adoptare a hotărârilor.
(2) Hotărârile Adunării Generale
se semnează și parafează de președintele filialei, se
îndosariază într-un dosar special si in termen de 15 zile se trimit in
copie CD pentru informare/confirmare.
Art.35. La ședința ordinară a Adunării Generale se alege
președintele, vicepreședintele/vicepresedintii și secretarul filialei pe o
perioadă de 4 ani, care sunt și membri de drept ai Biroului Operativ teritorial
al filialei.
Art.36. Fiecare membru al
filialei dispune de un vot egal în cadrul Adunării Generale.
Art.37. La Adunarea Generală pot participa, fără
drept de vot, membrii organelor de conducere din structura centrală, alti invitati, reprezentanţi ai mass-media și
societății civile.
Art.38. Lucrările Adunării Generale sunt conduse
de către președintele filialei sau înlocuitorul de drept, împreună cu un
prezidiu compus din membrii Biroului Operativ
teritorial, precum și alte persoane.
Art.39. Adunarea Generală are
următoarele atribuţii:
a)
dezbate problemele de interes general şi particular, în
conformitate cu prevederile statutului, regulamentului şi ale altor acte emise
de organele de conducere ale Sindicatului sau rezultate din necesitățile locale
ale filialei și adoptă măsuri corespunzătoare;
b)
adoptă planul cu activitățile și acțiunile pentru perioada
următoare, în conformitate cu strategia aprobată de CNR;
c)
adopta masurile necesare indeplinirii sarcinilor rezultate ca
urmare a deciziilor presedintelui, Biroului Operativ sau CD;
d)
analizează şi hotărăște cu privire la aplicarea sau ridicarea de
sancțiuni membrilor biroului operativ
teritorial, precum și oricărui alt membru al filialei;
e)
hotărăşte asupra petiţiilor, apelurilor şi
propunerilor adresate filialei;
f)
analizează și hotărăște asupra:
·
g.1 – activității membrilor biroului operativ teritorial;
·
g.2 – cheltuirii fondurilor provenite din cotizații și alte surse
de venit;
·
g.3 – proiectului bugetului de venituri și cheltuieli al filialei,
propuneri ce vor fi inaintate CD, spre analiza in vederea supunerii spre
aprobare CNR;.
·
g.4. – propunerilor de comasare cu alte filiale sau de dizolvare a
filialei.
Art.40. În caz de vacantare a
tuturor funcțiilor în Biroul
Operativ teritorial sau de nefuncționalitate a filialei
ori Biroului Operativ teritorial,
Adunarea Generală este convocată de CD în termen de 10 zile de la apariția situației pentru a hotărî asupra alegerii noilor
organe de conducere.
BIROUL OPERATIV
TERITORIAL
Art.41. (1) La nivel teritorial, Adunarea
Generală alege Biroul Operativ teritorial, format din minimum trei membri -
președinte, vicepreședinti și secretar.
(2) Președintele filialei
este și președintele Biroului Operativ teritorial.
(3) Durata mandatului
membrilor Biroului Operativ teritorial este de 4 ani.
(4) Prin excepţie de la
prevederile alin. (3), durata mandatului membrilor aleşi pe funcţiile vacante în perioada de după
alegerile generale este până la data viitoarelor alegeri generale.
(5) Membrii Biroului Operativ
teritorial asigură conducerea executivă a filialei teritoriale.
(6) În exercitarea
atribuţiilor proprii, Biroul Operativ teritorial adoptă măsuri,
care
sunt consemnate într-un proces verbal semnat de cei prezenți la ședință.
Art.42. Biroul Operativ teritorial își desfășoară activitatea în ședințe lunare
(bilunare) la care pot fi invitați membri ai organelor de
conducere din structura centrală și alte persoane.
Art.43. Biroul Operativ teritorial are
următoarele atribuții:
a)
stabileşte măsuri pentru organizarea și desfășurarea adunării
generale ordinară sau extraordinară;
b)
stabileşte ordinea de zi a şedinţelor Biroului Operativ
teritorial, a adunărilor generale şi aprobă documentele care fac obiectul
analizei adunării teritoriale;
c)
numeşte sau
revocă/suspendă membrii compartimentelor sau responsabilii pe domenii din
subordinea sa;
d)
numeşte administratorul de cont și răspunde de gestionarea
patrimoniului incredintat filialei;
e)
analizează propunerile de acordare a recompenselor (stimulentelor)
materiale, financiare sau de altă natură membrilor Biroului Operativ teritorial
sau membrilor de sindicat ai filialei;
f)
coordonează şi ţine evidenţa acţiunilor şi mijloacelor specifice
luptei sindicale.
g)
intocmeste proiectul bugetului propriu de venituri si cheltuieli
pe care-l supune aprobarii Adunarii Generale inainte de a-l trimite spre
avizare conducerii centrale;
h)
conduce activitatea filialei teritoriale conform Statutului si
ROF-ului pentru indeplinirea hotararilor si deciziilor CNR, CD, Biroului
Operativ al SCMD, Presedintelui si a hotararilor proprii;
i)
reprezinta Sindicatul in raporturile cu tertii in plan teritorial;
j)
analizeaza si propune conducerii SCMD initierea de actiuni si
aliante pe plan local.
Art.44. (1) Președintele filialei
este ales, revocat, sau suspendat în/din funcție de Adunarea Generală, în
ședință ordinară sau extraordinară.
(2) Președintele filialei face parte de drept din CNR, cu drept de vot,
putând fi înlocuit prin mandat de un vicepreședinte sau secretarul
filialei, cu acordul Biroului Operativ teritorial;
Art.45. Președintele filialei poate demisiona din funcție înainte de expirarea mandatului. Demisia se aduce la cunoștința Adunării Generale si conducerii centrale. În această perioadă, unul dintre vicepresedinti
sau secretarul filialei, desemnat de Biroul Operativ teritorial preia
prerogativele preşedintelui, până la alegerea unui nou preşedinte de către Adunarea
Generală.
Art.46. Președintele filialei are
următoarele atribuţii:
a)
conduce şedinţele
Biroului Operativ teritorial şi Adunării Generale ale filialei;
b)
conduce și/sau coordonează activităţile/acţiunile la nivelul
filialei, stabilind măsuri operative eficiente;
c)
semnează
actele contabile de competenţa sa şi dispune asupra cheltuirii fondurilor
conform capitolelor de cheltuieli prevăzute de bugetul de venituri şi
cheltuieli aprobat de Adunarea Generală;
d)
semnează
acte în conformitate cu competenţele atribuite de conducerea centrală a Sindicatului.
Actele emise fără viza de legalitate sau control financiar preventiv sunt nule
de drept;
e)
îşi delegă
competenţele unuia dintre membrii Biroului Operativ teritorial în situaţia de indisponibilitate temporară;
f)
controlează
modul de îndeplinire a hotărârilor Adunării Generale şi a celor stabilite de Biroul
Operativ teritorial şi dispune
măsuri corespunzătoare;
g)
răspunde în faţa membrilor
de sindicat, a Biroului Operativ teritorial sau Adunării
Generale privind modul de îndeplinire a actului de conducere la nivelul
filialei;
h)
reprezintă filiala în raporturile cu terţi, în plan teritorial, în
limitele mandatului dat de Președintele Sindicatului;
i)
verifica depunerea cotizației, de către membrii filialei,
într-unul din conturile bancare ale Sindicatului si ia masurile ce se impun in
caz de nerespectare a acestei obligatii statutare.
Art.47. Vicepreședintii filialei sunt alesi, revocati sau suspendati în/din funcție de Adunarea Generală,
în ședință ordinară sau extraordinară.
Art.48. Vicepreședintii
filialei au următoarele
atribuţii:
a)
răspund de
organizarea şi desfăşurarea manifestărilor publice prin utilizarea mijloacelor
de luptă sindicală;
b)
întocmesc
şi prezintă spre analiză Biroului Operativ teritorial documentele necesare desfăşurării acţiunilor
sindicale;
c)
răspund de
anunţarea membrilor filialei de a participa la acţiunile organizate, precum şi
de dotarea acestora cu mijloace şi materiale de propagandă sindicale;
d)
propun
scăderea din evidenţa contabilă a mijloacelor consumate, pierdute sau reţinute
pe timpul acţiunilor sindicale;
e)
îndeplinesc
alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală sau Biroul
Operativ teritorial;
f)
pot prelua
atributiile presedintelui filialei in conditiile prevazute.
Art.49.
(1) Secretarul filialei este ales, revocat sau suspendat în/din funcţie
de Adunarea Generală a filialei, în şedinţă ordinară sau extraordinară.
(2)
În lipsa anunţată a preşedintelui și vicepreședintelui preia competenţele
și atribuțiile acestora.
Art.50.
Secretarul filialei are următoarele atribuţii:
a)
răspunde
de modul de organizare a evidenţei membrilor filialei şi de actualizarea bazei
de date, precum şi de rezolvarea cererilor noilor membri de sindicat;
b)
primeşte
şi verifică dosarele de înscriere de noi membri;
c)
pregăteşte şi prezintă spre aprobare
preşedintelui actele necesare desfăşurării activităţilor;
d)
aplică
prevederile legale privind evidenţa documentelor şi arhivarea acestora;
e)
întreprinde
demersurile pentru obţinerea vizei de legalitate pentru documentele emise de
filială, în conformitate cu deciziile CD;
f)
răspunde
de organizarea evidenţei şi consemnarea modului de soluționare a petiţiilor,
propunerilor şi sesizărilor adresate filialei;
g)
ţine evidenţa
recompenselor acordate și sancţiunilor aplicate membrilor filialei şi a celor
autoexcluşi;
h)
înregistrează
orice document care urmează a fi analizat de Adunarea Generală;
i)
prezintă
propunerile de numire/suspendare/revocare a responsabililor sau membrilor
compartimentelor pe domeniile de activitate Biroului Operativ teritorial;
j)
organizează
evidenţa primirii, înregistrării, verificării şi predării documentelor la casa
de avocatură;
k)
informează membrii filialei despre acţiuni şi
activităţi curente care se pregătesc sau sunt în curs de desfăşurare;
l)
asigură
depunerea cotizaţiei de către membrii de sindicat în contul Sindicatului;
m)
îndeplineşte
şi alte atribuţii stabilite de Adunarea generala sau Biroul
Operativ teritorial.
COMISIA DE CENZORI
Art.51 Organul de control economico-financiar al
Sindicatului este Comisia de Cenzori
formată din 3 membri titulari, aleşi de CNR, pentru un mandat de
4 ani.
Art.52 Comisia de cenzori este condusă de un
preşedinte, ales de către comisie şi validat de CNR.
Art.53 Poate ocupa funcţia de cenzor orice
persoană care întruneşte cumulativ următoarele condiţii:
a) are studii superioare de
specialitate atestate prin documente oficiale;
b) nu a suferit condamnări
pentru infracțiuni de serviciu sau economice;
c)
nu este membru în organele de conducere centrale ale SCMD;
d) nu este in conflict de
interese cu membrii CD sau cu persoane de executie angajate in Sindicat.
Art.54 Preşedintele Comisiei de Cenzori trebuie sa aiba
studii superioare economice si experientă în domeniu.
Art.55 Organizarea şi funcţionarea Comisiei de Cenzori
se desfăşoară în baza unui regulament propriu aprobat de CNR.
Art.56 Comisia de Cenzori realizează cel puţin
două acţiuni de control pe an sau ori de câte ori consideră necesar, informând CD
despre rezultatele verificării. Anual prezintă un raport în faţa CNR.
Art.57Pe timpul controlului, membrii comisiei
beneficiază de decontarea cheltuielilor ocazionate de această activitate,
conform normativelor legale în vigoare.
CAPITOLUL III
Colectivele de
specialitate (departamente) ale Sindicatului
Art.58 (1)Pentru punerea în
aplicare a hotărârilor și deciziilor structurilor de conducere, precum şi
pentru îndeplinirea scopurilor propuse, la nivel naţional şi teritorial, se
organizează şi funcţionează colective de specialitate ale Sindicatului, astfel:
a)
la nivel central: departamente pe
domenii de activitate;
b)
la nivel teritorial: compartimente sau responsabili pe domenii de
activitate.
(2) Colectivele de specialitate ale
sindicatului au rol consultativ.
Art.59 Denumirile compartimentelor la nivel
teritorial sunt similare celor de la nivel central. Atribuţiile şi compunerea
numerică a acestora sunt particularizate la nivelul fiecărei filiale.
Art.60 Denumirea şi compunerea departamentelor
la nivel central sunt prevăzute în Anexa nr.1
Art.61 Departamentele/Compartimentele/Responsabilii pe domenii de
activitate au, în principal, următoarele atribuţii:
a)
acordarea de asistenţă de specialitate şi sprijin la solicitarea
oricărui membru de sindicat, pe problematica solicitată;
b)
elaborarea de studii, programe şi informări privind evoluţia
domeniului respectiv, alte sarcini de specialitate incredintate de CD/Birourile
Operative teritoriale;
c)
monitorizarea şi reacţia rapidă la acţiunile guvernamentale sau de
altă natură în domeniul de activitate.
Art.62. (1) La nivel central,
departamentele sunt conduse/coordonate de Presedinte, Secretarul General,
vicepresedinti, alte persoane desemnate de CD.
(2) Departamentele
desfășoară ședințe periodice sau ori de câte ori este necesar și adoptă măsuri,
care sunt consemnate în procese-verbale.
Art.63. (1)Departamentele au în structura lor compartimente.
(2)
Instrucțiunile
de organizare și funcționare a Departamentelor, componenţa numerică și
nominală, precum și atribuțiile acestora, se aprobă şi se actualizează periodic
de către CD.
Art.64. (1) La nivel teritorial, compartimentele
sau responsabilii pe domenii de activitate se aproba si se actualizeaza
periodic de Biroul Operativ teritorial.
(2)
Compartimentele
sau responsabilii pe domenii de activitate desfășoară ședințe săptămânale sau
ori de câte ori este nevoie și adoptă măsuri, care sunt consemnate în procese
verbale.
Art.65 Pentru îndeplinirea unor obiective sau necesităţi
cu caracter temporar, atât la nivel central cât şi teritorial, organele de
conducere ale Sindicatului pot înfiinţa comisii pe probleme specifice. Din
aceste comisii pot face parte atât membri de sindicat cât şi
persoane(specialişti) din afara Sindicatului.
CAPITOLUL IV
Organe administrativ-
tehnice si de executie ale Sindicatului
Art.66 Secretariatul
General
este organul de executie in subordinea Presedintelui SCMD care asigura suportul
organizatoric si tehnic necesar desfasurarii activitatii organelor de conducere
centrale ale sindicatului si ale departamentelor, evidenta membrilor de
sindicat, emiterea, primirea, inregistrarea si arhivarea documentelor emise sau
primite de conducerea SCMD.
Art.67 Instructiunile de organizare si
functionare a Secretariatului General, componenta numerica si nominala,
atributiile si conditiile contractuale se stabilesc si se actualizeaza periodic
de catre CD.
Art.68 Compartimentul
contabilitate se subordoneaza Presedintelui SCMD si vicepresedintelui delegat
care coordoneaza activitatea Departamentului economico-financiar.
Art.69 Compartimentul contabilitate isi
desfasoara activitatea in baza instructiunilor de organizare si functionare
aprobate de CD, care stabileste si componenta numerica si nominala precum si conditiile contractuale.
Art.70 Compartimentul
Consilieri Juridici avizeaza din punct de vedere al legalitatii deciziile si
hotararile, asigura consilierea juridica a Presedintelui SCMD, BO, CD si
Departamentului juridic al SCMD. Acest compartiment se subordoneaza
Presedintelui SCMD si vicepresedintelui delegat care coordoneaza activitatea
juridica a SCMD.
Art.71 Instructiunile de organizare si
functionare a Compartimentului Consilieri Juridici, componenta numerica si
nominala, atributiile si conditiile contractuale se stabilesc si se
actualizeaza periodic de catre CD.
Art.72 Compartimentul
Redactional si Tehnic Audio-Vizual si al publicatiilor SCMD isi desfasoara
activitatea in baza instructiunilor de organizare si functionare aprobate de
CD, care stabileste si componenta numerica
si nominala precum si conditiile contractuale.
Art.73 Compartimentul Redactional si Tehnic
Audio-Vizual si al publicatiilor SCMD se subordoneaza vicepresedintelui cu
probleme media si isi desfasoara activitatea in sprijinul Departamentului media
si comunicare.
CAPITOLUL V
Dobândirea si incetarea calității
de membru al Sindicatului
Art.74 Conform prevederilor Statutului se pot
înscrie în Sindicat:
a)
cadrele militare în rezervă şi retragere indiferent de structura
sistemului naţional de apărare, siguranţă şi ordine publică din care provin
(MApN, MAI,SRI, SIE, STS, SPP, etc.);
b)
beneficiari ai pensiei de urmaş;
c)
alte cadre militare în rezervă și retragere.
Art.75 Documentele necesare înscrierii şi care compun
„Dosarul de înscriere” sunt următoarele:
a)
cerere de înscriere (Anexa nr.2);
b)
copia cărţii/buletinului de identitate;
c)
copie după dovada oficială a calităţii de cadru în rezervă sau
retragere;
d)
copie după certificatul de deces (numai pentru văduvele şi urmaşii
majori ai cadrelor militare decedate);
e)
copie după documentul doveditor prin care se atestă plata cotizaţiei
de membru al Sindicatului;
f)
două fotografii tip buletin.
Art.76 Persoanele care doresc sa adere la Sindicat
pot solicita înscrierea la orice filială pe care o doresc, fiind egali în
drepturi și obligații cu cei deja înscriși. Toti membrii Sindicatului, inclusiv
cei alesi in organele de conducere trebuie sa fie luati in evidenta , sa achite
cotizatia si sa activeze in cadrul unei filiale.
Art.77 Data primirii în rândurile sindicatului a
unui membru se consideră data achitării cotizației de membru, confirmarea fiind
asigurata de depunerea documentelor necesare înscrierii..
Art.78 Legitimaţia de membru al Sindicatului se
va înmâna, după luarea în evidenţă, de către filiala locală unde a depus
dosarul de înscriere sau de catre Secretariatul General.
Art.79 Mutarea membrilor de la o filială la alta
se poate face la schimbarea domiciliului sau a locului de muncă, ori din alte
motive, numai cu avizul preşedinţilor ambelor filiale, cu respectarea regulilor
privind evidenţa membrilor Sindicatului.
Art.80 Încetarea calităţii de membru poate
interveni în următoarele situaţii:
a)
la cererea membrului în cauză, cu respectarea prevederilor
statutare;
b)
prin deces;
c)
prin excludere, la cererea filialei, a CD și hotărârea CNR;
d)
prin autoexcludere, ca urmare a neplății cotizației anuale.
CAPITOLUL VI
Drepturi, obligatii, recompense, sanctiuni
Art.81 Membrii Sindicatului, indiferent de funcţia sau calitatea
deţinută în Sindicat, sunt egali în drepturi şi obligaţii.
Art.82 Membrii Sindicatului au următoarele drepturi:
a)
de a alege şi de a fi ales în mod liber în organele de conducere;
b)
la opinie, fără restricţii, în cadrul Sindicatului;
c)
de participare liberă la adoptarea şi aplicarea hotărârilor;
d)
dreptul nelimitat să hotărască liber şi oricând de a se retrage
din Sindicat;
e)
de a fi informaţi cu privire la activitatea organelor de conducere
ale Sindicatului;
f)
dreptul la consultanţă, în problemele muncii sindicale, economice,
juridice, sociale, etc.;
g)
de a beneficia de asistenţă juridică cu sprijinul Sindicatului în
probleme specifice calității de membru;
h)
de a contesta statutar membrii organelor de conducere, pe baza
unor motivaţii întemeiate;
i)
de a se apăra/contesta sanctiunea primita/aplicata;
j)
de a delega competenţa votului unui alt membru de sindicat în
cadrul adunării generale a filialei.
Art.83 Membrii Sindicatului au următoarele obligații
(indatoriri):
a)
să respecte Statutul şi ROF-ul;
b)
să participe, la activitatea Sindicatului;
c)
să acţioneze pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor şi
măsurilor stabilite de către organele de
conducere. Membrii care nu sunt de acord cu unele hotărâri nu sunt obligaţi să
participe la îndeplinirea lor, dar se vor abţine de la orice acte potrivnice
realizării acestora;
d)
să respecte disciplina si ierarhia instituţională a Sindicatului.
e)
să fie loiali Sindicatului şi să acţioneze împotriva atacurilor
nejustificate lansate împotriva acestuia, indiferent din partea cui ar veni.
f)
să achite cotizaţia stabilită.
g)
să nu întreprindă acțiuni contrare intereselor si imaginii Sindicatului.
h)
sa
participe, cand este solicitat, la actiunile decise de catre organele de
conducere ale SCMD.
Art.84 Membrilor Sindicatului
li se pot acorda următoarele recompense:
a)
mulţumiri verbale;
b)
mulţumiri scrise;
c)
diplome de onoare, de merit, de excelenţă;
d)
acordarea de însemne distinctive ale Sindicatului;
e)
stimulente bănești in limita fondurilor disponibile, cu
respectarea procedurii stabilite si
aprobarea CD. La nivel teritorial, persoanele care sunt recompensate prin
stimulente bănești sunt nominalizate de Biroul Operativ teritorial, iar la
nivel central si al presedintilor de
filiale teritoriale nominalizarea aparține CD;
f)
alte recompense prevăzute de Statut.
Art.85 (1) Membrilor
Sindicatului li se pot aplica următoarele sancţiuni:
a)
atenţionare verbală in cadrul Adunarii Generale sau atentionare
scrisa;
b)
suspendarea din functie;
c)
suspendarea calității de membru al Sindicatului în vederea
excluderii;
d)
excludere.
(2) Sancțiunile nu se
aplică gradual, ci în funcție de gradul de vinovăție și de efectele negative cauzate
intereselor Sindicatului.
(3) Adoptarea unei alte
formalități de încasare a cotizației decât cea prevăzută de prezentul
regulament este nelegală și atrage răspunderea disciplinară, iar dacă fapta are
caracter de continuitate, după caz, se poate aplica sancțiunea excluderii din
Sindicat și/sau sesizarea organelor de
cercetare penală competente.
Art.86 Sesizările și
propunerile anonime pentru acordarea recompenselor și aplicarea sancțiunilor nu
se iau în considerare.
Art.87 Sesizările privind
săvârșirea oricăror fapte care atrag eventuale sancțiuni disciplinare, se
adresează Adunării Generale a filialei și pot fi făcute de oricare membru al
sindicatului care are cunoștință și le poate proba. Sesizarea se face numai în
formă scrisă sub semnătură olografă.
Art.88 (1) Sesizarea faptelor presupuse ca abateri disciplinare se
adresează Adunării Generale in cazul unui membru al filialei sau CD in cazul
membrilor CD si CNR in cazul membrilor fondatori.
(2) Adunarea generală în
cvorumul și cu majoritatea prevăzute de prezentul regulament, analizează
sesizarea în termen de max. 30 de zile de la data înregistrării acesteia de
către Biroul Operativ teritorial.
(3) Persoana reclamată este
audiată în mod obligatoriu în ședința Adunării Generale extraordinare. Citarea
persoanei se face prin orice modalitate care asigură dovada certă a
comunicării. Scrisoarea cu confirmare de primire are prioritate.
(4) Neprezentarea persoanei
în cauză statutar citată fără un just temei nu împiedică Adunarea Generală în
analiza faptelor și propunerea sancțiunii. Despre lipsa persoanei în cauză se
menționează în procesul verbal al ședinței.
(5) Aprecierea temeiniciei
situațiilor care au condus la neprezentarea persoanei în cauză la ședință
aparțin Adunării Generale.
(6) În situații întemeiate
de neprezentare la ședința Adunării Generale, ședința se reprogramează
înăuntrul termenului de 30 de zile.
Art.89 Biroul Operativ
teritorial comunică CD propunerea adoptată de adunarea generală privind
sancționarea sau nu a membrului de sindicat, în termen de 5 zile de la data
desfășurării Adunării Generale.
Art.90 (1) Pentru efectuarea
cercetării faptelor considerate abateri disciplinare, se constituie, anual, la
nivelul Sindicatului, o Comisie de disciplină formată din 3 membri de sindicat,
dintre care cel puțin unul să aibă pregătire juridică.
(2) Compunerea comisiei de disciplină se stabilește anual de CD și se
instituie prin decizie a președintelui CD.
Art.91 CD, față de toate
actele depuse și concluziile comisiei de cercetare, precum și cele desprinse
din ascultarea persoanei în cauză, în cvorumul și cu majoritatea prevăzute de
statut, analizează și decide.
Art.92 În caz de excludere, CD
inainteaza propunerea excluderii la CNR.
Art.93 Decizia adoptată de CD
sau CNR se comunică atât persoanei în cauză, prin scrisoare cu confirmare de
primire sau personal, sub semnătură, cât
și Biroului Operativ teritorial, prin adresă cu extras din şedinţa
respectivă.
Art.94(1) Prin hotărârea CNR se instituie la nivelul Sindicatului,
cu mandat de funcționare de 1 an, o Comisie de soluționare a contestațiilor la
deciziile de sancționare, compusă din 9 membri, care au calitatea de membri de
sindicat, se bucură de o buna reputație și nu au suportat sancțiuni disciplinare.
(2) În prima ședință,
membrii comisiei își desemnează președintele și vicepreședintele, precum și
modalitatea de lucru a comisiei. Secretariatul comisiei este asigurat de o
persoană din cadrul Secretariatului General, numită prin decizie a președintelui
CD.
(3) Pe durata
mandatului în caz de vacantare, comisia se completează prin decizie a CD cu
membri care îndeplinesc condițiile enunțate.
(4) Comisia
este legal constituită în cvorum de 2/3 din numărul membrilor și decide cu
majoritatea simplă a celor prezenți.
(5) Împotriva
deciziei de sancționare se formulează plângere, în termen de 15 zile de la
luarea la cunoștință a sancțiunii, care se depune la Secretariatul General al Sindicatului,
document care se predă comisiei de soluționare a contestațiilor. Comisia astfel
sesizată soluționează plângerea (contestația) în termen de 20 de zile.
CAPITOLUL VII
Patrimoniul, stabilirea şi
încasarea cotizaţiei, administratorul de cont
Art.95 Patrimoniul
Sindicatului se compune din bunuri mobile, imobile şi mijloace băneşti
provenite din cotizaţii, donaţii şi alte surse prevăzute de lege.
Art.96 Patrimoniul aparţinând Sindicatului poate
fi folosit numai potrivit intereselor membrilor săi, nu poate fi împărţit,
transmis sau lichidat decât pe baza hotărârii CNR şi a legislaţiei în vigoare.
Art.97 Administrarea patrimoniului Sindicatului
se face de către CD si Birourile Operative teritoriale, prin administratori de
cont.
Art.98 Mijloacele băneşti ale Sindicatului
provin din:
a)
cotizaţia sindicală stabilită de CNR, încasată de la membrii de
sindicat;
b)
donaţii şi sponsorizări din partea persoanelor fizice sau juridice
din ţară şi străinătate;
c)
venituri realizate din alte surse prevăzute de lege.
Art.99 Cuantumul cotizaţiei de membru se propune
de către CD şi se aprobă de CNR.
Art.100 Filialele întocmesc proiectul de buget de
venituri si cheltuieli anual care se aprobă de Adunarea Generală a filialei,
avand ca sursa de finantare cota procentuala anuala din cotizatiile platite de
membrii filialei aprobate de CD.
Art.101 (1) Cotizaţia se achita
integral, pana in luna decembrie, pentru anul urmator sau jumatate din suma,
semestrial, pana in luna decembrie pentru primul semestru al anului urmator si
pana in luna iunie pentru al doilea semestru al anului in curs.
(2) Neachitarea cotizaţiei atrage
după sine autoexcluderea din Sindicat cu consecința directă a pierderii
drepturilor şi obligaţiilor provenite din
calitatea de membru de sindicat.
(3) Persoanele care se
înscriu în Sindicat sunt obligate să achite cotizaţia pentru lunile rămase din
anul în curs, inclusiv luna în care s-au înscris.
(4) Reînscrierea ca membru
de sindicat pentru persoanele care şi-au pierdut calitatea de membru ca urmare
a autoexcluderii, se poate face după achitarea cotizației anuale și a cotizației
restante.
Art.102 (1) Cotizaţia
de membru
se achită prin următoarele modalități:
a) în mod individual prin
depunere în unul dintre conturile bancare ale Sindicatului;
b)
prin incasare cu chitanta de la sediul central al Sindicatului;
c)
prin transfer din contul bancar sau contul de card al membrului de
sindicat in unul dintre conturile bancare ale Sindicatului, cu suportarea
comisionului de transfer de catre depunator;
d) prin debitarea contului
bancar al depunatorului, cu acordul acestuia, efectuata de banca si virarea
sumei in contul Sindicatului in baza conventillor de debit direct incheiate de
sindicat cu bancile.
(2) Obligatoriu in extrasul
de cont sau pe chitanta trebuie mentionate urmatoarele elemente: numele si
prenumele depunatorului, CNP-ul, suma depusa, perioada pentru care se plateste
si filiala.
(3) Dupa depunerea
cotizatiei membrul aderent este obligat să facă dovada plăţii la filiala care
l-a luat în evidenţă.
(4) Pentru derularea operatiunilor bancare Compartimentul
financiar-contabil, cu aprobarea CD, deschide fiecarei filiale teritoriale un subcont
la una din bancile la care are deschise conturi colectoare, in care se vor vira
semestrial sumele care revin filialelor din cota anuala stabilita de CNR, la
propunerea CD, pentru acoperirea cheltuielilor de functionare, in functie de
valoarea cotizatiilor incasate de la membrii
filialelor si virate in conturile Sindicatului. Sumele neutilizate la
finele anului se reporteaza cu aceeasi destinatie in anul urmator, fara sa
afecteze cuantumul sumelor de incasat in noul exercitiu financiar.
Art.103 (1) Biroul Operativ teritorial nominalizează un
administrator pentru subcontul bancar al
filialei dintre membrii de sindicat ai filialei.
(2) Presedintele SCMD autorizeaza/imputerniceste
persoana desemnata ca administrator de catre
Biroul Operativ teritorial.
(3) Administratorul de cont se
subordoneaza ierarhic contabilului sef al Sindicatului si are următoarele atributii:
a)
efectuează operatiuni in contul bancar al filialei;
b)
îndeplineste si functia de gestionar/ responsabil cu patrimoniul
filialei;
c)
Intocmeste documentele pentru ridicari/depuneri de numerar in si
din cont si ordinele de plata pentru
viramentele din contul filialei;
d)
întocmeşte şi transmite Departamentului Economico Financiar, cel tarziu in prima decada a primei luni din
trimestru pentru trimestrul anterior, deconturile impreuna cu actele de cheltuieli originale
pentru justificarea sumelor acordate ca avans filialelor;
e)
ţine evidenta tehnic-operativa
a patrimoniului şi gestiunii economico – financiare a filialei;
f)
urmăreşte şi asigură integritatea bunurilor aflate în patrimoniul
filialei, organizeaza inventarierea bunurilor filialei si trimite situatia inventarierii
la Departamentul Economico-Financiar;
g)
preia de la secretarul filialei și transmite la Departamentul
Economico-Financiar situatia cu numarul de membri si valoarea cotizatiilor
depuse de membrii filialei pe anul in curs la inceputul lunii ianuarie si o
actualizeaza trimestrial in prima decada a primei luni din trimestru;
h)
transmite la Departamentul Economico-Financiar referatele de
necesitate pentru acordarea avansurilor semnate de presedintele filialei si
orice alte documente din domeniul economico-financiar stabilite prin proceduri
sau decizii ale CD.
Art.104 Sumele provenite din donaţii,
sponsorizări şi alte surse prevăzute de lege se vor lua în evidenţa centrală a Sindicatului
şi se vor direcţiona către filialele care le-au obţinut.
CAPITOLUL VIII
Mijloace de luptă
sindicală
Art.105 Mijloacele specifice de luptă sindicală
sunt cele prevăzute de statutul Sindicatului și de prevederile legale în
vigoare.
Art.106 La nivel teritorial acţiunile se vor
desfăşura numai după informarea CD şi cu acordul acestuia, precum şi cu
respectarea normelor legale în domeniu.
Art.107 Relaţiile structurilor sindicale cu
mass-media se vor derula în conformitate cu procedurile comunicate de Departamentul
Media si Comunicare.
Art.108 Acţiunile desfăşurate de către filiale
vor fi postate pe site-ul propriu, pentru informarea operativă a membrilor de
sindicat şi schimb de experienţă.
Art.109 (1) Conducerea Sindicatului
nu-şi asumă răspunderea pentru acţiunile desfăşurate de filiale în alte
condiţii decât cele prevăzute se statut și prezentul regulament.
(2) Cei care încalcă aceste
prevederi sunt sancţionaţi, conform prevederilor statutare şi prezentului
regulament.
CAPITOLUL IX
Dispozitii finale
Art.110 Prezentul regulament este
elaborat în conformitate cu Statutul Sindicatului şi produce efecte ca şi
acesta.
Art.111 Actele, sesizările, hotărârile, deciziile,
precum şi alte documente emise de Sindicat se
îndosariază şi păstrează la sediul central al Sindicatului.
Art.112 Registrul de intrări/ieşiri va fi
gestionat numai de Secretariatul General al Sindicatului.
Art.113 Documentele înaintate altor instituţii
vor fi inregistrate, vor purta sigla Sindicatului, vor fi ştampilate şi semnate
de preşedinte sau înlocuitorul de drept; exemplarul 2 se va pastra obligatoriu
in arhiva SCMD.
Art.114 Sigla şi antetul corespondenţelor
oficiale sunt prezentate în Anexa nr.4.
Art.115 Se pot înfiinţa filiale ale Sindicatului
în oricare localitate/județ din România sau din afara ei, la solicitarea a
minim 15 membri.
Art.116 Filialele deja înfiinţate care, din
diverse cauze, îşi reduc numărul de membrii sub minimul stabilit, se dizolvă
prin decizie a CD, iar membrii de sindicat aflaţi în evidenţa lor se afiliază
altor filiale.
Art.117 (1) Instrucţiunile de organizare şi
funcţionare a colectivelor de specialitate ale sindicatului, aprobate înainte
de intrarea în vigoare a regulamentului, își produc efectele în continuare.
După intrarea în vigoare a regulamentului, acestea se actualizează, în funcție de obiectivele de
atins cuprinse în strategia Sindicatului.
(2) In termen de 60 de zile de la
intrarea in vigoare a ROF, CD aproba instructiunile de organizare si
functionare pentru colectivele de specialitate care nu sunt constituite ori a
caror denumire sau structura se modifica prin ROF.
Art.118. (1) Prezentul regulament
poate suferi modificări și completări.
(2) Modificările și completările trebuie să fie propuse de CD şi
aprobate de CNR.
Art.119 Prezentul regulament a fost aprobat de CNR,
forul suprem de conducere al Sindicatului, întrunit statutar în data de 18.10.2011
şi intră în vigoare în termen de 15 zile de la aprobare.
Art.120 Anexele nr. 1, 2, 3 si 4
fac parte integrantă din prezentul regulament.
ANEXE nr:
1. Colectivele de specialitate (departamente) ale sindicatului
2. Cererea de înscriere
3. Formular pentru exprimarea votului prin delegare (model)
4. Sigla şi antetul corespondenţei oficiale (model)
ANEXA nr.1
COLECTIVELE DE SPECIALITATE (DEPARTAMENTE) ALE SINDICATULUI
a) La nivel central
1. DEPARTAMENT RELAȚII
1.1. Compartiment Relații Interne
a) Cu structurile guvernamentale si ale statului
b) Cu sindicatele
c) Cu societatea civilă, O.N.G. şi alte entităţi
1.2. Compartiment externe
2. DEPARTAMENT JURIDIC
2.1. Compartiment Iniţiere, Urmărire Acţiuni în Instanţă şi Relaţia cu
Casele de Avocatură
2.2. Compartiment Analiză, Sesizări, Reclamaţii Consultanţă Juridică şi
Reprezentare în Instanțe Judecătorești
3. DEPARTAMENT ECONOMICO – FINANCIAR
3.1. Compartiment Financiar
3.2. Compartiment Logistic
3.3. Compartiment Patrimoniu
4. DEPARTAMENT MUNCA SI RESURSE UMANE
4.1. Compartiment Muncă și Resurse Umane.
4.2. Compartiment. Investigare și Crearea Bursei Locurilor de Muncă
5. DEPARTAMENTUL MEDIA SI RELATII PUBLICE
5.1. Compartiment Monitorizare şi Relaţia cu Mass – Media
5.2. Purtătorul de Cuvânt
6. DEPARTAMENT ORGANIZARE ŞI ACŢIUNI SINDICALE
6.1. Compartiment Coordonare Filiale
6.2. Compartiment Manifestări Publice
6.3. Compartiment Analiza, Sinteza si Proiectia Actiunilor Sindicale
7. DEPARTAMENTUL SANATATE, SPORT, TURISM
7.1. Compartiment Sănătate și Asistență socială
7.2. Compartiment Sport,Turism și Recreere
b) La nivel teritorial
Compartimente sau responsabili (similar celor de la nivel central) in subordinea Birourilor Operative Teritoriale.
CERERE DE INSCRIERE
Subsemnat ul (a) Gradul............................(nume) …..................................…....……… (prenume) …………...................
domiciliat (a) în localitatea....................................................str........................................nr........bloc......................sc..................ap...........
.......Jud/Sect.......................................... cod postal....................................................................
posesor al B.I.(C.I.) seria ….........… nr. …….............................……. C.N.P. .....................................................................
solicit primirea mea in Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD).
Am luat cunoştinţă de prevederile Statutului SCMD si a Regulamentului de Organizare si Functionare (ROF) şi mă oblig să le respect .
Sunt angajat (a) la .............................................(institutia, intreprinderea), in functia de .................................................
Sunt născut (a) la data de …….........................… in localitatea ……....................................…….. jud. ..........
Mă oblig să contribui prin activitatea mea la realizarea scopului şi obiectivelor SCMD.
Casa de pensii (cea care imi plateste pensia) :………………………………………………
(MApN, MAI, SRI,)
Datele mele de contact sunt urmatoarele :
Tel. Fix domiciliu :……………………………
Tel. serviciu ………………………………….
Tel. Mobil……………………………………..
Fax ……………………………………………
E-mail …………………………………………
Adresa postala ......................................................................................................................
In conformitate cu dispozitiile art. 8 (1) lit. a) din Legea 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, sunt de acord ca datele cu caracer personal continute de aceasta fisa de inscriere sa fie prelucrate de SCMD.
Data inaintarii cererii:……………………..
…………………………………………………………
(NUMELE, PRENUMELE, SEMNATURA)
ANEXA nr.4